Algemene Voorwaarden

Een MWOS boeking en gegevensverwerking

Allereerst: overzicht.

We houden van duidelijkheid. Om het overzichtelijk te houden, allereerst even hoe deze algemene voorwaarden zijn ingedeeld.

  1. Aanvraag en optie

    Je neemt contact op met ons. Hoe gebruiken we de gegevens die je aan ons overdraagt?

  2. Boeking

    Je hebt een prijs geaccepteerd en een datum staat en de voorwaarden zijn duidelijk voor zover mogelijk.

  3. Betaling

    Het optreden zit er aan te komen, of is geweest en het is tijd om te betalen.

Eigenlijk precies zoals een boeking bij ons verloopt. Duidelijk toch?

1. Aanvraag en optie

Contact opnemen met MWOS

Zoals ook te lezen is in het Privacy Statement maken wij gebruik van Google Formulieren (Google Forms).

Aanvraag, bevestiging en aanpassingen
  1. Aanvraag: we begrijpen dat niet alles zeker is bij een evenement, en we zijn ook redelijk flexibel. Maar hoe zekerder van je zaak, hoe fijner voor iedereen.
  2. Na bevestiging: is vooral de tijd/datum belangrijk. Een aanpassing hiervan resulteert in het opnieuw navragen bij de band.
  3. Aanpassingen Uiteraard kunnen na het optie-aanbod en bevestiging extra verzoekjes komen; we zijn vrij flexibel. Echter, wanneer dit gaat over een aanpassing van de aanvangstijd, speelduur, wens om eerder/langer op locatie aanwezig te zijn, of gage, moet dit opnieuw uitgevraagd worden. Kortom: wees zeker van je zaak, dat is voor iedereen fijn.

Zo loopt het proces ongeveer:

  1. Aanvraag
    We krijgen je aanvraag binnen met de door jou verschafte informatie.
  2. Informatievoorziening & navraag
    We sturen je een beschrijving vooruit met hoe we een optreden invullen en vragen aan de bandleden of ze kunnen op de datum van je aanvraag.
  3. Optie-aanbod
    Bij een “ja” van alle bandleden na controle van hun persoonlijke agenda’s bieden we een optie aan.
  4. Bevestiging
    Middels een reply per E-mail krijgen wij van jou bevestiging en maken we van de optie een boeking.
    1. In de bevestiging is vooral de tijd/datum belangrijk. Een aanpassing hiervan resulteert in het opnieuw navragen bij de band; zie Aanpassing tijd/datum verderop in deze Voorwaarden.
    2. Uiteraard kunnen na het optie-aanbod en bevestiging extra verzoekjes komen; we zijn vrij flexibel. Echter, wanneer dit gaat over een aanpassing van de aanvangstijd, speelduur, wens om eerder/langer op locatie aanwezig te zijn, of gage, moet dit opnieuw uitgevraagd worden. Kortom: wees zeker van je zaak, dat is voor iedereen fijn.

 

2. Boeking

Een boeking is bij ons gemaakt vanaf het moment dat je het aanbod van een optie hebt bevestigd middels een reply per E-mail. In dit aanbod staat een overzicht met de genoemde gegevens. Bij een aanpassing van dit aanbod zullen we een nieuw overzichtje sturen met opnieuw een verzoek op bevestiging. Dat klinkt misschien wat omslachtig, maar dit is nodig, mocht het onverhoopt een keer mis gaan.

Kortom: het loopt zo:

  1. Aanvraag
    We krijgen je aanvraag binnen met de door jou verschafte informatie.
  2. Informatievoorziening & navraag
    We sturen je een beschrijving vooruit met hoe we een optreden invullen en vragen aan de bandleden of ze kunnen op de datum van je aanvraag.
  3. Optie-aanbod
    Bij een “ja” van alle bandleden bieden we een optie aan, met een overzichtje van de gegevens zoals deze zijn doorgekomen.
  4. Bevestiging
    Middels een reply per E-mail krijgen wij van jou de boeking bevestigd.
Overkapping voor de band

Zorg er voor dat de band ergens droog kan staan; we wonen tenslotte in Nederland. Zo kan het feest altijd doorgaan (zie ook het kopje Betaling).

3. Betaling

We gaan er vanuit dat we er altijd uit komen als het gaat om betaling. We zijn geen uitknijpers, maar willen wel graag volgens afspraak betaald krijgen. Daarbij komt uiteraard nog wel dat we aan de wet gebonden zijn, zoals (nagenoeg) iedereen in dit land.

Onze factuur

In onze ogen zijn er een aantal situaties mogelijk als het gaat om de factuur:

  1. Niet-kloppende factuurgegevens
  2. Oneens met de hoogte van het bedrag

Geef fouten altijd tijdig bij ons aan, zodat we er iets aan kunnen doen.

Te laat of op een ander moment betalen

  • Betalingstermijn

    Op de factuur staat een verzoek te betalen binnen 10 dagen. Dit noemen we om te voorkomen dat je te laat betaalt. Na 14 kalenderdagen (onze betalingstermijn) komen hier namelijk 15% bovenop. Uiteraard zullen we eerst contact met je opnemen om navraag te doen. Blijft betaling bij herhaaldelijk verzoek uit, brengen wij de wettelijke 15% incassokosten (ex. BTW) in rekening.

  • Op een ander moment betalen

    Mocht je onverhoopt alsnog te laat betalen duiken we de gegevens is en bellen we je op om te vragen wat er aan de hand is. Hopelijk komen we er op die manier uit. Mochten er betalingsproblemen zijn, kunnen we bijvoorbeeld een betalingsregeling treffen.

Aanbetaling

Een aanbetaling is een bedrag dat bij annulering niet wordt terugbetaald. Als we met een aanbetaling werken, gaat dit meestal met 50% na akkoord en 50% na het optreden, maar dit kan ook anders worden overlegd.

Annulering

Annulering is kostenloos mogelijk tot een maand voor het optreden. Daarna staat er 50% van de volledige gage tegenover. De reden hiervoor? Binnen een termijn van 1 maand is een vervangen optreden vinden erg moeilijk.

Redenen voor annulering kunnen zijn:

  • Het weer
    Het dondert en het hagelt en het regent meters BIER (nee, water dus). We heten dan wel Mooi Weer Op Straat, maar de macht over het weer hebben we helaas niet. Een annulering op basis van ‘het weer’ maken we helaas wel eens mee. Ook hierbij geldt: 50% van de gage. We hadden tenslotte een andere boeking kunnen hebben voor jouw datum, waar wel rekening is gehouden met de mogelijkheid van regen.
  • Aanpassing tijd/datum/duur
    We proberen er altijd een schoen aan te passen, maar sommige dingen kunnen we niet aanbieden. Bijvoorbeeld omdat het fysiek te uitputtend is, of omdat het planmatig onmogelijk is. Mocht de aanpassing niet mogelijk zijn van onze kant, houden we ons aan de oorspronkelijk uitgevraagde tijd en gage. Wanneer je niet akkoord gaat, komen we uiteraard niet langs, maar houden we ons wel aan de 50% van de gage met dezelfde reden: kort dag aanpassen is niet alleen niet netjes, maar vooral erg onhandig (we noemden het al in sectie 1 uit deze voorwaarden).

Overige

In het algemeen geldt dat wij ons bij gebrek aan informatie over betaling altijd zullen (moeten) houden aan de richtlijnen zoals deze wettelijk zijn vastgesteld, bijvoorbeeld door de Europese Unie en in het Nederlands wetboek

 

– Laatste update: 02-10-2019